افزایش انعقادپذیری عامل این بیماری ویروسی است

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 آمبولی ریوی درکسانی که زمینه‌ی افزایش انعقادپذیری خون دارند، افراد مسن و اشخاصی که به علل مختلف بیماری قلبی، سکته و عمل جراحی بستری شده‌اند بیشتر اتفاق می‌افتد.

محمدرضا زاهدپور انارکی فوق تخصص ریه در گفتگو با   باشگاه خبرنگاران ، گفت: آمبولی ریوی اشکال مختلفی دارد که یکی از آنها آمبولی ناشی از لخته خون است که به آن ترومبا آمبولی گفته می‌شود.
 
وی افزود: در این بیماری، خون انعقاد پیدا کرده و به صورت لخته در می‌آید و گاهی لخته ها کنده شده و وارد جریان خون می‌شود و در ریه گیر می‌کند که اصطلاحا به آن ترومبا آمبولی می‌گویند.
 
انارکی تصریح کرد: آمبولی ریوی در کسانی که زمینه‌ی افزایش انعقادپذیری دارند، افراد مسن و اشخاصی که به علل مختلف بیماری قلبی،‌سکته و عمل جراحی بستری شده اند بیشتر اتفاق می‌افتد. 
 
وی بیان کرد: آمبولی ریوی قاتل نامرئی و بیماری قابل پیشگیری است به همین خاطر به افرادی که استعداد پیدایش لخته دارند داروهای ضد انعقاد تجویز می‌شود و برای پیشگیری و درمان از داروهای هربارین و بابارین استفاده می‌شود.
 
انارکی اظهار داشت: اگر آمبولی بزرگ باشد بیمار دچار شوک و مرگ ناگهانی می‌شود. در مورد آمبولی‌های کوچک بیمار با تنگی نفس،‌درد در قفسه سینه و گاهی اوقات خلط خونی مراجعه می‌کند. بیمارانی که با این علائم به پزشک مراجعه می‌کنند و استعداد این را دارند که در بدن آنها لخته‌ای ایجاد شود ما شک به آمبولی آنها می‌کنیم و باید درمان این بیماران را آغاز کنیم و کارهای تشخیصی را برای تایید شک انجام دهیم.
 
 
 
 
انتهای پیام/
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید